14 augusti 2009

Ride of Hope, en sista gång för i år?

Cyklisterna och cyklarna samlas på hotellet i Malmö, kvällen innan första etappen:


Alla, inklusive jag funderade på vilken fartgrupp man skulle välja. Trots allt 9 dagar. Bestämde mig för 28+ km/h. Frågan var bara hur mycket plus? Bestämde mig för snabbgruppen vilken jag blev trogen alla dagar. Ensam om det?

Skåne är inte helt platt! Depå på Hallandsåsen, dock var klättringen på Söderåsen värre, mest för att jag inte var förberedd på den.

Så här skulle vi cykla. Som tur var slapp vi släpa på kartan, utan förlitade oss på Mr Garmin.

Se inte så sur ut, du är framme i Varberg, depå 1 dag 2! Dag två bjöd på mer sol och medvind. Lätt att cykla då:

I Göteborg möttes vi av blåsorkester:

Etapp 3, Göteborg - Skövde blev en blöt historia, här depån i Alingsås:

Smutsig blev man:

Men vi kunde tvätta av oss på anrika Hotell Billingen:

I fortsättningen slapp vi regnet. På väg mot Örebro rejsade vi till depån i Svartå, jag är oskyldig, allt är Göran och Jens fel!

Nu är vi på väg mot mina hemtrakter. Från Örebro anslöt Elise i barnstolen:

Korsar Bråviken "the easy way". Båtresa:

Starten i Katrineholm, etapp.... låt se... hmmm sju?!

Alexander peptalkar innan etapp 8 från Västerås:

Resan är snart slut, på väg mot Gärdet:

Tack till alla!

Nu blir det inte mer RoH-tjat! Jag lovar! Tror jag...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra jobbat för en god sak!

Jag hade planer på att cykla med från "vart det nu startade" till Örebro, men det funkade inte med familjens semester.....

Göran sa...

Jag tycker du ska lova MER tjat om RoH! Man blir ju glad av att hitta blogposter med påminnelser om vårt lilla äventyr.

Den där spurten mot Svartå, jag vill bestämt minnas att jag och Jens hoppade upp i snabbgruppen när ni passerade vår mellangrupp några kilometer innan depån, och vi tänkte att det var lika bra att köra lite hårdkörning på vägen dit. Vem som sen drog upp spurten råder det delade meningar om, men det var en rolig körning iaf!

Göran