16 september 2010

Dagens bild: Godisrött

1 kommentar:

Ulla Nordfors sa...

Hej,
hamnade av en tillfällighet på din blogg. Såg att du kommenterade min bok "Pilgrimstur till Santiago de Compostela" där jag myntade begreppet
"cykelvandra" = cykla utan brådska och det är så jag alltid använt och fortfarande använder detta tvåhjuliga fortskaffningsmedel. Tyvärr cyklar jag numera väldigt sällan till vardags.

Jag bor i Stockholm och där far otaliga racercyklister fram utan att ta någon hänsyn till oss som föredrar ett mer normaltempo. De saknar i allmänhet ringklockor och kör om både till höger och vänster...

Cykelbanenätet i Stockholm verkar konstruerat av folk som aldrig cyklat. Hur kan man annars förklara att cykelbanorna helt bara upphör, att de ibland är markerade på trottoarer och ca 30 cm breda mm mm

Cykla lugnt!

:))Ulla Nordfors, författare & fotograf