05 december 2008

Kolfibergubbe

Efter att ha gått och haltat i snart ett år, så fick jag för ett par veckor sedan en skena som motverkar min drop-fot. Problemet med den var att den skavde mot hälsenan, inte det minsta skönt. Så i dag var det dags för återbesök hos Ortopedteknik på Vrinnevisjukhuset och nu är man lite av en reservdelsmänniska. Dock mer 2008 nu, med kolfiber eller carbon som det ofta heter i cykelkretsar.

I morse på väg till jobbet möttes jag av en bekant syn, inte kan det väl vara, jo det är det, min gamla och sedemera chefens gamla cykel som stals för några veckor sedan. En trevlig Miyata One Hundred från sent åttio-tal. Ringer upp polisen och berättar att den står där och bara någon timme senare ringer en trevlig konstapel och säger att de nu har beslagtagit cykeln. Snabbt och bra jobbat farbror blå!

Min gamla cykel, snart tillbaka hos rättmätig ägare??!!

I går var det ju som bekant prisutdelning, lite mer i lokalpressen. Observera den snygga Happymtb-tröjan.

2 kommentarer:

Mickegillarcyklar sa...

Shit. Kolfiber i all ära men det där slipper jag gärna. Hoppas den funkar bättre nu!

Anonym sa...

Hej!
Det skulle vara trevligt om du har möjlighet att följa med på en liten tur i Vrinnevi på Söndag. Se Happy. Leif