30 augusti 2010

Tillbaka vid sidan av vägen

Det tog nästan sju månader, nästan sju månader från min operation till att jag var tillbaka vid sidan av vägen, i skogen, på cykeln.


På nästan sju månader förändras mycket. Skogen förändras. Förändras av årstider, förändras av skogsbruk. Känslan för stigen förändras också. Nu hade jag i och för sig sålt min full-gung hoj, min NRS. Nu satt jag på min allt-i-allo, min Salsa Bandito. En cykel som följt mig under dryga tio år, kanske inte ramen men fortfarande finns delar på den som stammar från en Mongoose NX 7.7. Men om nu känslan för stigen var annorlunda för att jag nu cyklade helstelt, eller om att jag efter operationen var feg och försiktig, eller om jag bara cyklade smartare, så var det en känsla som inte förändrats; känslan hur man bitvis flög över skakiga stigar, hur jobbigt det är när man man framåtböjd över styret bryter i tunga uppförsbackar, eller med andra ord; hur kul det är!

Inga kommentarer: