21 oktober 2008

Ibland blir det så fel, så fel

Man sitter och tänker och planerar. Viljan och avsikten är den allra bästa. Motivationen är på topp. Men av någon anledning så går det snett ändå. Någonstans. Någonting. Helt fel! Som med den här järnvägsövergången på cykelbanan ut från Norrköping mot Händelö:

Frågan jag ställer mig är, vore det inte bättre att det var en skylt för tågen; se upp för cyklister. Jag passerar här, om inte dagligen, så i alla fall några gånger per vecka, och jag har aldrig sett något tåg på den här delen av industrispåret i hamnen. Cyklar och cyklister ja, flera stycken. Varje gång! Men tåg? Nej, nada, niente, nill, zero, ja ni förstår. Ja, jag vet att det är ur ett säkerhetsperspektiv man satt upp bommarna, men kunde inte tågsetet som ändå måste "slå på" rödljusen för bilarna, vika undan bommarna de ytterst få gånger som det går här? Nu tvingas man som cyklist bromsa in till närmast stillastående för att slingra sig igenom.

Som sagt, ibland blir det så fel, så fel...

Inga kommentarer: